اخبار
 
قابل توجه دانشجویان دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان
فقط دروس عمومی به شکل مجازی و درسامانه آموزش الکترونیک دانشگاه پیام نور به آدرس: edu.pnu.ac.ir   برگزار می شوند و سایر دروس به شکل حضوری در مرکز و واحد محل تحصیل یا در صورت تغییر حوزه امتحانی توسط دانشجو، در حوزه امتحانی انتخابی برگزار می شوند.

نظر به اینکه کلیه اطلاعات دروس امتحانی (عمومی و تخصصی) دانشجویان در سامانه جامع اموزش الکترونیک دانشگاه بارگذاری شده و دانشجویان قادر به مشاهده تمامی دروس خود خواهند بود ،اما صرفا آزمون های دروس عمومی به صورت مجازی خواهد بود و آزمون های سایر دروس به صورت حضوری می باشد.

-امتحانات حضوری به دو شکل کاغذی و الکترونیکی برگزار می شوند که نوع امتحان در کارت ورود به جلسه در جلو نام هر آزمون درج می گردد.

-به همراه داشتن تلفن همراه سر جلسه امتحان حتی به صورت خاموش ممنوع می باشد.

-به همراه داشتن کارت ورود به جلسه (گزارش ۴۲۸)  که از طریق سامانه گلستان قابل دریافت می باشد، الزامی می باشد.

-قبل از شروع آزمون ها آدرس دانشگاه محل تحصیل یا حوزه انتخابی امتحانات را سئوال فرمایید تا در اولین روز امتحان دچار تشویش نشوید.

به گونه ای برنامه ریزی کنید که حداق 20 دقیقه قبل از آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشید.

توجه داشته باشید که بعد از گذشت بیست دقیقه از شروع امتحان دانشجو حق ورود به جلسه امتحان را ندارد و در امتحانات الکترونیکی رایانه، امکان ورود دانشجو به محیط پاسخگویی به سئوالات را مسدود می کند.

محل قرار گیری شما در جلسه امتحان در برخی مراکز از طریق سایت دانشگاه و در برخی مراکز و واحدها قبل از شروع آزمون بیرون از حوزه امتحانی نصب خواهد شد و دانشجو موظف به نشستن در صندلی خود می باشد زیرا پاسخنامه کاغذی فرد صرفا در صندلی مربوطه قرار داده می شود.(شبیه امتحانات کنکور سراسری)

چنانچه شماره صندلی خود را درست انتخاب کرده باشید، پاسخ نامه عکس دار شما با تمامی مشخصات روی دسته صندلی مشاهده خواهید کرد و اگر پاسخ نامه متعلق به شما نبود حتما مراقبین جلسه را مطلع نمایید.

بعد از کنترل مشخصات شناسنامه ای و امتحانی پاسخنامه و اطمینان از صحت انها، با خودکار آبی مشخصات خود را تایید و امضاء نمایید.

هر امتحان تستی دارای کد سری سئوال می باشد که باید طبق برگه سئوال تکمیل گردد و معمولا کد سری سئوال اکثر امتحانات  عدد 1 می باشد که با مداد مشکی باید تکمیل گردد.

پاسخگویی به سئوالات تستی صرفا با مداد سیاه باید باشد و پاسخنامه های تکمیل شده با خودکار تصحیح نخواهند شد.
-دقت داشته باشید پاسخ نامه خود را به هیچ عنوان تا و کثیف ننمایید زیرا دستگاههای علامت خوان قادر به تصحیح آن نخواهند بود.

بعد از دریافت سئوال دقت نمایید که کد درس مندرج در پاسخنامه حتما بالای سربرگ سئوال وجود داشته باشد تا از صحیح بودن سئوال اطمینان حاصل نمایید.

دقت نمایید که مراقبین جلسات امتحان، لیست حضور و غیاب را حضور شما می آورند که باید در محل مشخص شده امضاء نمایید و چنانچه به هر دلیل این لیست را امضاء ننمایید غایب تلقی خواهید شد.

دروسی که امتحان آنها به صورت تستی و تشریحی برگزار می شود، پس از پایان یافتن وقت سئوالات تستی برگه های تستی جمع آوری می شود، لذا ابتدا سئوالات تستی را پاسخ داده و سپس اقدام به پاسخگویی به سئوالات تشریحی نمایید.

-دانشجويانی که دروس امتحانی آنها به صورت تشریحی می باشد، با توجه به اسکن و بارگذاری برگ تشریحی در سیستم گلستان از نوشتن برگ تشریحی به صورت دو رو جدا خودداری شود و فقط صفحه ای که حاوی بارکد است باید برای پاسخ گویی به سئوالات تشریحی استفاده شود.

دانشجویانی که دو امتحان به صورت همزمان دارند یکی الکترونیکی و یکی کاغذی، ابتدا آزمون الکترونیکی را باید شرکت کنند و سپس آزمون کاغذی، لذا باید قبل از شروع آزمون الکترونیکی به مسئول برگزاری آزمون الکترونیکی در سایت اطلاع دهید تا آزمون کاغذی شما را بعد از الکترونیکی برگزار کنند، دقت شود باید دو لیست حضوروغیاب را امضا نمایید

-امتحاناتی که دانشجو باید به صورت الکترونیکی شرکت نماید در برگ شماره صندلی نصب شده در سالن امتحانات مشخص می شود و با رایانه هایی که در حوزه های امتحانی الکترونیکی نصب شده برگزار می شوند. دقت نمایید در این آزمون ها نیز نام کاربری:شماره دانشجویی  و رمز ورود:کد ملی ثبت شده در سیستم گلستان می باشد و همکاران مستقر در سالن امتحانی شما را راهنمایی خواهند نمود.

نمرات امتحانات الکترونیکی پس از پایان آزمون، از 12 نمایش داده خواهد شد(ممکن است در برخی امتحانات نمره نمایش داده نشود) و دانشجو چنانچه نمره میان ترم داشته باشد جمع نمره پایان ترم و نمره میان ترم، نمره نهایی وی خواهد بود و اگر نمره میان ترم نداشته باشد نمره پایانی از 20 محاسبه خواهد شد. مثلا اگر نمره دانشجویی در آزمون پایان ترم 10باشد و میانترم وی 8 ثبت شود نمره نهایی وی 18 خواهد بود ولی اگر نمره میان ترم نداشته باشد، نمره پایان  ترم در کسر 20/12 ضرب خواهد شد و

نمره وی16/67 می باشد.

نمرات امتحانات کاغذی و الکترونیکی چند روز بعد از برگزاری در سامانه گلستان در قسمت مشاهده نتایج آزمون دانشجو قابل مشاهده خواهند بود و نمره نهایی پس از ثبت نمرات میان ترم و نمرات عملی توسط اساتید محترم در قسمت اطلاعات جامع دانشجو قابل مشاهده بوده و تا زمانی که رنگ نمره قرمز می باشد قابل اعتراض خواهد بود.

-ثبت اعتراض به سوالات امتحانی حداکثر تا سه روز دانشجو می‌تواند اعتراض خود را در سیستم گلستان ثبت نماید.

چنانچه فکر می کنید سئوالات از کتابی غیر از منبع اعلام شده در برگ انتخاب واحد، طرح شده در سامانه گلستان این موضوع را ثبت نمایید تا پس از بررسی، امتحان مجدد در تاریخ جدید برگزار شود.

آزمون های تستی نمره منفی ندارند، لذا هیچ سوالی را بدون جواب نگذارید.

چنانچه برای یک سئوال دو گزینه انتخاب نمایید، دستگاه علامت خوان آن سئوال را اشتباه تلقی خواهد کرد.

از آوردن هر گونه کتاب، جزوه، یادداشت به حوزه امتحانی خودداری فرمایید، زیرا چنانچه انتفاع شما از تقلب محرز شود، پرونده تخلف تشکیل و کمیته انضباطی دانشگاه نسبت به صدور رای برای افراد متخلف اقدام خواهد کرد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر